קוסמטיקה לגבר- הגבר החדש בא לעולם
נכתב בתאריך: 20/10/09 , עודכן בתאריך:09/02/24
בסוף שנות התשעים התחלנו להתוודע למושג חדש שנכנס לשפה הציבורית, הגבר החדש. מושג שלא חדל להופיע במגזיני אופנה וקוסמטיקה, במדורי רכילות, בראיונות עם גברים ונשים, מודעות פרסום שונות וכמובן בתוכניות טלוויזיה וסרטים.
מה זה הגבר החדש? מה ההבדל בינו לבין הגבר הישן וכיצד הוא הופיע בעולמנו פתאום? ננסה לענות על שאלות אלו, אשר בוודאי לכל איש בתעשיית הקוסמטיקה והאופנה יש תשובות משלו לכך
מי זה הגבר החדש?
הגבר החדש הוא לא עוד הגבר שהכרנו מסרטי המערבונים או הפעולה, לא עוד הגבר שלא מתעניין במראה שלו, שלובש בגדים ישנים ושלא מטריד אותו שיש יותר או פחות שיער במקומות מסוימים. הגבר החדש הוא מי שדואג לטפח את עצמו מבחינה קוסמטית, דואג להיראות טוב, להתלבש יפה, מודע לעצמו, מודע למה שהולך באופנה ולא מפריע לו אפילו לעשות דברים שבעבר היו נחשבים נשיים.
הגבר החדש לא יהסס ללכת לטיפולי קוסמטיקה לגבר כדי להסיר שיער בשעווה או לעבור טיפולי פדיקור ביתי ומניקור , יש מי שאפילו יסדר את הגבות שלו. איך נשים מגיבות לכך? יש כאלו שנהנות מהעובדה שלא רק הן הולכות לקוסמטיקאית, אחרות היו מעדיפות שהגבר יתעסק בעניינו ולא יעשה דברים ששמורים לנשים.
תופעת הגבר החדש, מה שמכונה בעגה של הרחוב "מטרוסקסול", היא דבר חדש יחסית. אומנם כבר בעבר גברים נהגו להתלבש יפה, לכולנו זכורים הגברים עם החליפות והכובעים המרשימים. אך בשנות השבעים והשמונים החלו הגברים להיפתח יותר לשינויים באופנה ובשנות התשעים ובמיוחד בשנות האלפיים זה הפך כבר להרבה מעבר מאשר חולצה חדשה או התאמת מכנס לנעליים.
הגבר החל להתעניין גם בדברים אחרים. מטפח את עצמו, שומר על הגיזרה שלו, מוודא שכל שערה במקום ואם יש יותר מדי שערות, הוא דואג להסיר אותן.
למה בעצם הופיע הגבר החדש?יש לכך כמה הסברים. הראשון, שיווק. חברות אופנה וקוסמטיקה הבינו שהן לא פונות ולכן הן לא מגיעות לחצי מקהל הלקוחות הפוטנציאלי מאחר והן פונות רק לנשים. לכן הם החליטו לייצר קווי עיצוב מותאמים לגברים.
כך הגברים החלו להתעניין במוצרים שבעבר לא נועדו להם וכך נוצרו למשל מוצרי קוסמטיקה לגבר . מדובר על מוצרים כמו תכשירי שיער, איילנר, סבונים, בשמים וטיפולים כגון הסרת שיער, עיצוב גבות ועוד.
ההסבר השני, העלייה בחשיבות המראה. שנות התשעים עם ריבוי הערוצים, המראה שלנו הפך להיות חשוב יותר ואנחנו התחלנו לסגוד ליופי. גברים לא שונים בכך. גם הם הבינו שהעולם מעדיף אותם יפים ומטופחים.
ההסבר השלישי, חברתי. בשנות התשעים קבוצות מסוימות באוכלוסייה, למשל, הקהילה ההומולסבית, הפכה דומיננטית יותר. קבוצה זו הצליחה להנחיל ערכים שונים שבעבר נתפסו כנשיים בעיניי חלק מהגברים. בין שאר הערכים היה טיפוח המראה.
בסיכומו של דבר, היום הגבר מטופח הרבה יותר מאשר בעבר, זה הגבר החדש אותו אנו פוגשים בכל פינת רחוב ומביט עלינו מכל שלט פרסום.